Service quality and its relationship with customer satisfaction have received considerable academic and businesses attention in recent years. But the nature of the exact association between these two constructs is not well-explained in the literature. This study used SERVPERF model as proposed by Cronin & Taylor (1992) to assess perceived service quality at a Vietnamese commercial bank, and then study the relationship between service quality and customer satisfaction on banking service's quality. The results of a survey are used in this paper. Based on 123 valid responses from customers, the study indentified three components – RELI-ASS (reliability combined with assurance), RESPONSIVENESS, and EMPATHY – which explain customers' perceived service quality at the bank. The relationship between these service quality components and customer satisfaction is also investigated through regression analysis. It is found that these three components of service quality have positive relationship with customer satisfaction in which RESPONSIVENESS has the most significant impact on customer satisfaction level. In addition, based on these findings, the study also gives some suggestions for banks to further improve service quality and customer satisfaction level.
http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/14233
Đăng ký:
Đăng Nhận xét (Atom)
Trợ động từ avoir và être trong tiếng pháp xét dưới góc độ ngữ nghĩa và một số hệ quả sư phạm - The auxiliary verbs “Avoir” and “Etre” in semantic angle in French
In French, a composite verb is normally formed with one of the auxiliary verbs “AVOIR” and “ETRE”. Most of these verbs are with “AVOIR”, an...
-
Trong kho tàng truyện cổ tích Việt Nam, Tấm Cám có thể xem là truyện cổ tích thần kì điển hình nhất với đầy đủ những đặc điểm thi...
-
Huy Cận tên thật là Cù Huy Cận, sinh ngày 31-5-1919 tại xã Ân Phú, huyện Hương Sơn, tỉnh Hà Tĩnh (nay là huyện Ðức Thọ, tỉnh Hà Tĩnh)....
-
Tạo công nghệ sản xuất phân bón hữu cơ từ lá mía hoặc phế phụ phẩm nông nghiệp bằng chế phẩm vi sinh vật : qua việc phân lập tuyển chọn một ...
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét