This paper represents a new approach to manage learner modeling in an adaptive learning system framework. It considers developing the basi c components of an adaptive learning system such as the learner model, the course content model and the adaptation engine. We use the overlay model and Bayesian network to evaluate learners’ knowledge. In addition, we also propose a new content modeling method as well as adap tation engine to generate adaptive course based on lear ner’s knowledge. Based on this approach, we developed an adaptive learning system named is ACGS-II, that teaches students how to design an Entity Relationship model in a database system course. Empirical testing results for students who used the application indicate that our proposed model is very helpful as guidelines to develop adaptive learning system to meet learners’ demands.
http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/14444
Đăng ký:
Đăng Nhận xét (Atom)
Trợ động từ avoir và être trong tiếng pháp xét dưới góc độ ngữ nghĩa và một số hệ quả sư phạm - The auxiliary verbs “Avoir” and “Etre” in semantic angle in French
In French, a composite verb is normally formed with one of the auxiliary verbs “AVOIR” and “ETRE”. Most of these verbs are with “AVOIR”, an...
-
Huy Cận tên thật là Cù Huy Cận, sinh ngày 31-5-1919 tại xã Ân Phú, huyện Hương Sơn, tỉnh Hà Tĩnh (nay là huyện Ðức Thọ, tỉnh Hà Tĩnh)....
-
Trong kho tàng truyện cổ tích Việt Nam, Tấm Cám có thể xem là truyện cổ tích thần kì điển hình nhất với đầy đủ những đặc điểm thi...
-
The paper looks closely at experiences of Vietnamese students during their studies in Australian universities. The main aim of the study is ...
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét