Market segment selection and evaluation are critical marketing activities of all companies. To evaluate and select appropriate market segments, several decision makers and criteria must be involved in the decision process. This study proposes a new integrated fuzzy quality function deployment (QFD) to support the market segment selection and evaluation process. The proposed approach identifies the features that the market segments should have ("WHATs"), in order to fit with the company's business strengths ("HOWs"). In the proposed approach, the relative importance of the "WHATs", the "HOWs"-"WHATs" correlation scores, the resulting weights of the "HOWs", and the impact of each potential market segment, are assessed in linguistic values. The functions of the averaged ratings and averaged weights are then defined, and fuzzy TOPSIS is used to obtain the final ranking of alternatives. The computational procedure of the proposed approach is further illustrated through a case study. Finally, this paper compares the proposed approach with another fuzzy QFD approach, demonstrating the advantages of the proposed approach.
http://repository.vnu.edu.vn/handle/VNU_123/34196
Đăng ký:
Đăng Nhận xét (Atom)
Trợ động từ avoir và être trong tiếng pháp xét dưới góc độ ngữ nghĩa và một số hệ quả sư phạm - The auxiliary verbs “Avoir” and “Etre” in semantic angle in French
In French, a composite verb is normally formed with one of the auxiliary verbs “AVOIR” and “ETRE”. Most of these verbs are with “AVOIR”, an...
-
Trong kho tàng truyện cổ tích Việt Nam, Tấm Cám có thể xem là truyện cổ tích thần kì điển hình nhất với đầy đủ những đặc điểm thi...
-
Huy Cận tên thật là Cù Huy Cận, sinh ngày 31-5-1919 tại xã Ân Phú, huyện Hương Sơn, tỉnh Hà Tĩnh (nay là huyện Ðức Thọ, tỉnh Hà Tĩnh)....
-
Tạo công nghệ sản xuất phân bón hữu cơ từ lá mía hoặc phế phụ phẩm nông nghiệp bằng chế phẩm vi sinh vật : qua việc phân lập tuyển chọn một ...
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét