This paper discusses a cognitive meta-linguistic approach to the teaching of reading and writing skills to L2 learners of intermediate level and above. This approachinvolves knowledge of English information structure being explicitly given to L2 learners on the assumption that the learners can use it for their skill development. Three issues need to be addressed concerning the application of this approach inlanguage teaching: the adoption ofBachman (1990)’s framework of communicative language ability in terms of its pedagogical implications in the field of language teaching and testing; the position of information structure knowledge and its relationship with skill development in communicative language ability; and the necessity of giving L2 learners metaknowledge of English information structure in developing their skills. Also presented in the paper are the specifications of the approach including its theoretical models, teaching principles, targeted knowledge and skills, and classroom tasks and activities. The teaching approach can be applied in many kinds of English language teaching institutions in Vietnam and in some other Asian countries. Discussions about empirical research that justifies the applicability of the approach does not fall within the scope of this paper.
http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1057718&sp=T&sp=1&suite=def
Đăng ký:
Đăng Nhận xét (Atom)
Trợ động từ avoir và être trong tiếng pháp xét dưới góc độ ngữ nghĩa và một số hệ quả sư phạm - The auxiliary verbs “Avoir” and “Etre” in semantic angle in French
In French, a composite verb is normally formed with one of the auxiliary verbs “AVOIR” and “ETRE”. Most of these verbs are with “AVOIR”, an...
-
Trong kho tàng truyện cổ tích Việt Nam, Tấm Cám có thể xem là truyện cổ tích thần kì điển hình nhất với đầy đủ những đặc điểm thi...
-
Huy Cận tên thật là Cù Huy Cận, sinh ngày 31-5-1919 tại xã Ân Phú, huyện Hương Sơn, tỉnh Hà Tĩnh (nay là huyện Ðức Thọ, tỉnh Hà Tĩnh)....
-
Tạo công nghệ sản xuất phân bón hữu cơ từ lá mía hoặc phế phụ phẩm nông nghiệp bằng chế phẩm vi sinh vật : qua việc phân lập tuyển chọn một ...
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét