The paper looks closely at experiences of Vietnamese students during their studies in Australian universities. The main aim of the study is to examine whether or not Vietnamese students are able to adapt to a new educational environment. The paper adopts the qualitative methodology through the interviews. There were four Vietnamese students studying in the Australian universities are invited to join the three-round interview. The results show that even coming from a traditional educational background, Vietnamese students have adapted quickly to a new educational environment in Australia. Especially, they have showed their abilities of adapting to an independent learning method - a method the European students are very good at. The conclusion of the paper leaves open if these students could promote the abilities they have studied when they come back to Vietnam or not. They could do it if they have adequate support and attention.
http://dlib.vnu.edu.vn/iii/cpro/DigitalItemViewPage.external?lang=vie&sp=1057659&sp=T&sp=1&suite=def
Đăng ký:
Đăng Nhận xét (Atom)
Trợ động từ avoir và être trong tiếng pháp xét dưới góc độ ngữ nghĩa và một số hệ quả sư phạm - The auxiliary verbs “Avoir” and “Etre” in semantic angle in French
In French, a composite verb is normally formed with one of the auxiliary verbs “AVOIR” and “ETRE”. Most of these verbs are with “AVOIR”, an...
-
Trong kho tàng truyện cổ tích Việt Nam, Tấm Cám có thể xem là truyện cổ tích thần kì điển hình nhất với đầy đủ những đặc điểm thi...
-
Huy Cận tên thật là Cù Huy Cận, sinh ngày 31-5-1919 tại xã Ân Phú, huyện Hương Sơn, tỉnh Hà Tĩnh (nay là huyện Ðức Thọ, tỉnh Hà Tĩnh)....
-
Tạo công nghệ sản xuất phân bón hữu cơ từ lá mía hoặc phế phụ phẩm nông nghiệp bằng chế phẩm vi sinh vật : qua việc phân lập tuyển chọn một ...
Không có nhận xét nào:
Đăng nhận xét